Неусетно пристигнахме на гарата в Чангде, където имахме пет часов престой преди да хванем влака за Дзянгдзадзе. Още в ранни зори гарата беше пълна, още повече, че точно тогава съвпаднаха дните от 1 до 3 май, които са национални почивни дни в Китай. Пътят продължи около 3 часа. Стигнахме гарата, заключихме багажа в специалните помещения и веднага се оправихме към планината Тианмън.

Планината Тианмън

До върха се качихме с лифт, който е най-дългият в света и отнема около 30 минути за 7 километра. Последната част е изключително стръмна при 37 градуса над отвесни скали.

Планината Тианмън Планината Тианмън Планината Тианмън

Гледката отгоре е спираща дъха като се виждат ясно 99-те завоя, по-известни като The 99 bends.

The 99 bends

Планината Тианмън

Разходихме се и преминахме по един от стъклените им мостове, които са така характерни в Китай. Надолу се слиза с внушителни ескалатори, които са построени в една от скалите. Истинско изумление буди фактът как са успели да направят това.

Стъкленият мост в планината Тианмън Стъкленият мост в планината Тианмън

Но това не е всичко. След близо 20 минутно слизане с лифтa се озовахме точно на Tianmen Cave или известна още като „Портата към Рая“.

Това е най-голямата дупка от този тип в света.

Портата към Рая в Китай

Стълбите към Рая

После последваха 999 тесни стълби (Стълбите към Рая)…и след като ги преминахме хванахме автобус, който преминава през 99-те завоя. Тръгнахме си от Тианмън, но се останахме истински очаровани от невероятната красота на природата. Връщайки се в Дзянгдзадзе трябваше да хванем автобус, който да ни откара до градчето, в което трябваше да пренощуваме – Улингюан. Остана време само да се разходим из уличките на градчето и да потърсим място за вечеря. Всъщност Улигюан тепърва се разраства, защото видяхме много строителни обекти и някои от големите световни хотелски вериги. Освен това в последно време се лансира изключително много и все повече туристи идват тук, за да видят страхотната природа.

Национален парк Улингюан

Станахме много рано на следващия ден с идеята още в 07.00ч. да сме на касите за билети за националния парк. Оказа се, че няма еднодневни билети, а само четиридневни, които включват и използването на автобуси в самия парк. Билетът за парка струваше 245 юана (приблизително 68 лева). Естественото отделно се заплаща билет за лифта. Тъй като не разполагахме с много време решихме да наблегнем на една част от планините Тианзи. Планината Тианзи се намира в северната част на Улингюан, провиция Хунан. В буквален превод означава „Син на небето“ и е едно от четирите живописни места в Улингюан (Zhangjiajie National Forest Park, Suoxiyu Natural Resource Reserve, Tianzi Mountain Natural Resource Reserve and Yangjiajie Scenic Аrеа). Националният парк Улингюан е включен в списъка на ЮНЕСКО за световно наследство. Най-високият връх се издига на 1262 метра над морското равнище. Голяма част от върховете са използвани като пейзажи във филма на Джеймс Камерън „Аватар“. Планината предлага прекрасна панорамна гледка към върховете, които се издигат един след друг.

Национален парк Улингюан в Китай Национален парк Улингюан в Китай Национален парк Улингюан в Китай Национален парк Улингюан в Китай Национален парк Улингюан в Китай

Полюбувахме се на величествената гледка, но трябваше да поемем по обратния път, защото времето неумолимо минаваше. Върнахме се обратно в хотела, откъдето взехме багажа си и се отправихме към Дзянгдзадзе, за да хванем влака до Гуангджоу. Пътуването бе малко над 13 часа, като в Гуангджоу трябваше да се прехвърлим с метро до другата гара, откъдето потеглихме с влак към Хонконг.