Чунцин

Ден I

Рано сутринта пристигнахме в Чунцин. Голяма част от хората надали са чували за този град, но той е с население над 18 млн. жители, а самата област е около 30 млн. души, което автоматично го прави един от най-населените градове в света, като прогнозите са до няколко години да е на първо място в света по брой население. Градът е индустриално чудовище и привлича все повече хора, търсещи работа и реализация. За разлика от Пекин, където в метрото имаше надписи на латиница, тук абсолютно всичко беше на китайски. Загубихме близо 2 часа да намерим хотела и още толкова, за да стигнем до другата гара, откъдето трябваше да хванем влак за една от основните забележителности в нашия план – Dazu Rock Carvings. Стигайки в ранния следобед на гарата никой не успя да ни обясни кога е последният обратен влак и изобщо дали има и така след много перипетии пропадна нашата екскурзия до там.

Решихме да се разходим и да опознаем града, като първите ни впечатления не бяха никак приятни. Естествено и тук търговията кипеше навсякъде по улиците.

Чунцин

Смогът беше надвиснал над града и не се виждаше нищо в разстояние на повече от 100 метра. Като навсякъде в Китай и тук кипеше бурно строителство, което допълнително вдигаше прах и в без това замърсения въздух. Множество небостъргачи се виждаха на хоризонта, а в моментите, когато слънцето все пак се покаже за малко се виждаха скалистите очертания на планините.

Мост в Чунцин Чунцин

Замърсената река Яндзъ
Мостът Чаотянмът

Официално е открит на 29 април 2009 година и е най-големият мост в света с арковидна конструкция. Той е разположен над река Яндзъ и се състои от три части, като обхваща 1,741 м. дължина. Височината е 142 м. Горната част на моста включва общо 6 ленти за движение – по 3 на посока и пешеходна зона от двете страни. На долния етаж има две ленти за движение от всяка страна, а по средата два коловоза за градското метро. За съвсем кратко време мостът се е превърнал в една от най-големите забележителности в Чунцин.

Древното селище Ci Qi Kou

Доколкото мога да кажа в Чунцин нямаше никакви туристи или поне ние не видяхме такива. Все пак на свечеряване постихме древното селище Ci Qi Kou (Порцелановото селище), което е останало непроменено в продължение на много години. Историята му датира от преди 1700 години като по време на династиите Минг и Цинг е известно с производството на порцелан. Много от къщите са шедьоври на китайската архитектура, именно по време на династиите. Основните атракции в селото са чаените къщи, домашните работилници и артистичните студия.

Древното селище Ci Qi Kou Древното селище Ci Qi Kou Древното селище Ci Qi Kou Древното селище Ci Qi Kou Древното селище Ci Qi Kou Древното селище Ci Qi Kou

Ден II

Зоологическата градина

Зоологическата градина в Чунцин

Построена е през 1953 година, но официално е открита две години по-късно. Има над 230 вида животни, които са над 4000 на брой. Могат да се срещнат тревопасни, амфибийни, диви животни, птици и риби и т.н. Отличителният дизайн на градините имитира естествената им среда – има хълмове, скали, пещери, потоци, водопади. Най-голям интерес привличаха пандите, а за една от тях е построена и типична пещера за панда.

Панди в зоологическата градина в Чунцин Двугърби камили в зоологическата градина в Чунцин Носорози в зоологическата градина в Чунцин Зебра в зоологическата градина в Чунцин Бял бенгалски тигър Мечка в зоологическата градина в Чунцин Лъв в зоологическата градина в Чунцин

Прекарахме няколко часа в градината и се отправихме към хотела, за да вземем багажа си и след това към гарата, за да хванем влака. Именно пред гарата преживяхме леко недоразумение, което можеше да ни коства пътуването, защото се оказа, че гарата има два входа, но на единия се ходи с автобус, тип шатъл. Естествено нямаше кой да ни предупреди и след 30-минутно лутане ни помогна местно момче, който видя, че имаме нужда от помощ и с не лош английски ни обясни откъде да хванем автобуса, за да стигнем навреме. В крайна сметка благополучно се качихме на влака за близо 12-часово пътуване.

Чунцин – Чангде – Дзянгдзадзе

Тук вагона ни беше с места Hard Sleeper и смея да твърдя, че това беше най-запомнящото се пътуване с влак, което съм имал. Бяхме истинска атракция за хората, а някои дори не бяха виждали европейци през живота си. Децата тайничко ни снимаха и докосваха, за да проверят дали сме истински. Беше много вълнуващо, когато местен се престраши да говори с нас, тъй като владееше малко английски език. След около 10 минути се насъбраха няколко души и всеки задаваше въпроси, на които момчето превеждаше. На всички им беше интересно откъде сме и какво правим в Китай, а още повече се изумяваха как така сме предприели такова пътешествие без да имаме местен екскурзовод.

Hard Sleeper във влак в Китай

Пътувайки все по-навътре в страната се откриваха невероятни гледки на сгушени планински селца с огромните оризови тераси. Природната картина на места бе толкова красива, че изглеждаше сякаш е изваяна от ръката на някой художник.